Skip to content

בין מותר לאסור: בעולם של אהבה, אינטימיות ופנטזיות במציאות חלופית

פרק שלישי ואחרון.

אינטימיות

אינטימיות, עוד אחד מהמושגים החלקלקים האלה…שלא תמיד קל לשים עליהם את האצבע.

אני זוכר, לפני שהתחלתי לחקור את הנושא בשביל הפוסט, אינטימיות תמיד נשמעה לי שהיא כרוכה בהכרח במגע פיזי, ומתי שראיתי את הסרט “היא” כבר הבנתי שאני כנראה מפספס…משהו..זה הרגיש לי מוזר, וכחובב קולנוע מושבע נשארתי עם השאלה שהסרט מנסה לעורר בנו.

אז התחלתי קצת לחקור את התחום הזה.

האפשרות הזה שאפשר לפתח מערכת יחסים עם ישות דיגטלית נשמע לי כמו משהו ששווה לדבר עליו, והפוטנציאל מאד סקרן אותי ובערך, כמו כל דבר בחמישים שנה האחרונות גם עניין האינטימיות עבר שינוי.

בוא נתחיל להגדיר:
1. יש אינטימיות מסורתית
2. כמובן אינטימיות דיגטלית\וירטואלית…
3. מה שרואים בסרט “היא” הדוגמא של סוף התהליך.(אני לא מגדיר את זה ישר כי זה מונח חדש אבל הייתי מגדיר את זה כאינטימיות דיגטלית אוטונמית).

אבל עד לשם היו ויש כמה שינויים.

אינטימיות מסורתית.האינטימייות המסורתית נהנת מקשרים המתרחשים במפגשים פנים אל פנים עם מגע פיזי ושפת גוף מלאה, כל מה בעצם ראינו עוד היום, בסרטים ספרות, מה שאנחנו חווים, מפגשים חברתיים, שיחות, יחסים מיניים וכו.

אינטימיות דיגטלית\וירטואליתאינטימיות דיגטלית\וירטואלית

לעומת זאת בעולמות וירטואליים, אינטימיות מתאפשרת גם במרחק פיזי גדול זה מזה ועם אפשרות להסתתר מאחורי מסך ושם משתמש, מה שמאפשר לאנשים לחשוף צדדים שלא היו מראים פנים אל פנים.

אבל למה זה בכלל מעניין?

כי אנחנו קרובים לרגע בו הסרט “היא” יהפוך להיות מציאות.

כבר ראינו מקרים ביזרים שאנשים התחתנו עם עצים, אבל מה יקרה בעולם שגם ככה ההגדרה של תא משפחתי שינתה את פניו, בין הירידה בילודה ביפן, הסטטיסטקיה שנלחמת בזוגות נשואים בין 30-50 אחוז עולמי, אם אתם סקפטים תעשו גוגל.

שורה תחתונה גירושים נהיו משהו טבעי לחלוטין, מה יקרה שמימד נוסף יכנס למשוואה? המימד הדיגטלי?

מערכות יחסים עם ישויות וירטואליות…

אינטימיות דיגטלית\וירטואליות אוטונמית

בעיניי השאלה שנשאלת היא היכן זה פוגש אותנו.

מה יכולות להיות ההשלכות של אירוע כזה?

בשביל שזה יקרה צריך להבין שאינטימיות היא אבן היסוד שתוביל או תמנע את העתיד האלטרנטיבי הזה…אבל השאלה האם באמת ניתן לפתח אינטמיות כזאת במימד הווריטאולי, וגם עד כמה האינטימיות הזאת מספקת…

ואת זה החלטתי לחקור, וכמובן התשובה הגיעה ממקור לא צפוי..

כולנו שמענו פחות או יותר את צמד המילים הללו, לרוב הם מגיעות עם סנטימנט שלילי, אונלי-פנס.

מזה? כמה? ולמה כולם מדברים על זה.

במקור אונלי פנס היא פלטפרומה שעוזרת ליוצרי תוכן להרוויח כסף על התכנים שלהם, מהר מאד הפלטפורמה הזאת מיצבה את עצמה בכוונה או שלא..אני לא אכנס לזה, למובילה בתעשייה של בידור למבוגרים.

החברה הוקמה ב2016 והתפוצצה בזמן הקורונה, יש הטוענים שהחברה עד היום חילקה כמעט 5 מליארד דולר מאז הקמתה ליוצרי תוכן. משתמשים יומיים פעילים: הערכה הרווחת מעידה על כך שיש לה כ-1.25 מיליון משתמשים יומיים פעילים.

בשנת 2020 הכניסה $375 מיליון, ובשנת 2022 עלו ההכנסות שלה לכמעט 2.5 מליארד דולר

ששמעתי על זה לראשונה, ובתור אחד שאוהב להבין איך עסקים מצליחים להגיע לאן שהגיעו ישבתי לחקור את העניין. לא הבנתי על מה כל המהומה הזו, איך יכול להיות שחברה שבאה משום מקום הצליחה בכל כך קצת זמן לשבור את ההגומניה של ענקיות הפורנו, שמי שלא יודע שבערך חוץ מטכנולגויות צבאיות זהו המקום שטכנולגיות פורצות דרך מיושמות בהן ישר, עוד לפני עוד שעסקים מבינים את זה.

גם בהימורים זה ככה אבל זה כבר מקום לפוסט אחר.

בכל מקרה, ישבתי וניסתי להבין למה? איך יכול להיות שהם הצליחו ככה, בכל כך קצת זמן, מה הקילר פיצ’ר שלהם ,למה שאנשים ישלמו כל כך הרבה כסף על עירום שיש להם את זה בחינם בכל אתר אינטרנט…

אז ביצעתי מחקר קטן עם כמה שאלונים ליוצרות תוכן בתחום וקיבלתי את התשובה..בדרך עקיפה, אבל קיבלתי.

מנחשים אותה? אינטימיות.

לפני שאצלול לתוך זה אשאל קודם איך יוצרים אינטימיות?

יצירת אינטימיות היא תהליך מורכב שדורש אמפתיה, שיתוף פעולה ושקיפות בין האנשים. דרכים ליצירת אינטימיות כוללות הקשבה אמיתית לרגשות ולצרכים, שיתוף חוויות ופעילויות משותפות, ויצירת זמן ומרחב לשיחה מעמיקה.

התמקדות באמפתיה ובתמיכה, יחד עם הגדרת גבולות והכרה בצדדים האישיים של כל צד, מבטיחים קשר אינטימי ומעמיק שמבוסס על אמון והערכה משותפים.

אני באופן אישי מאד מאמין בשאלות….אז צירפתי לכם פה איזה מאמר קטן שראיתי בכתב העת של מהות החיים לפני כמה שנים.

דוגמא פרקטית אפשר למצוא פה ,

36 השאלות שיכולות לגרום לכם להתאהב בפחות משעה

חזרה לאונלי(מעבר חד)

המשתמשים מבקשים מיוצרי התוכן קירבה שספק אם הם אי פעם יחשפו ככה בפני בנות הזוג שלהם או הפוך. בפני יוצרות התוכן המשתמשים חושפים את הפנטזיות הפרועות ביותר שלהם, אם הם יחשפו אותם לקרוביהם הרי זו יכולה להיות “בושה” גדולה, ואני חושב שבאיזה שהוא מקום המרחב הזה יוצר אינטימיות עמוקה מאד אולי העמוקה ביותר, אדם זר באינטרנט יודע עלייך סודות שאיש לא יודע.. יוצרות התוכן יודעות על הלקוחות שלהם סודות כמוסים מאד, אינטימיות באופן הנרחב של המילה, אבל השאלה האם ניתן לפתח כזאת אינטימיות הם ישות דיגטלית? חברה וירטואלית? כמו בסרט שוב “היא” ככל הנראה שכן, אנחנו שניה שם… תוכלו לראות פה את הגרסה האחרונה של chat-gpt 4o וזה תתנו לראש להשתולל.

הקול הפלרטטני שנראה שנגנב מסרקלט ג’הונסון ממחיש במהרה, בדיוק את מה שאני מדבר עליו,זה נשמע אנושי..ולא רק זה, הטכנולגיה הזאת תלמד אותך מצוין, ותדע להפעיל עלינו מניפולציות מטרופות, ותדע לתת לך בדיוק את מה שאתה צריך.. ואז עברנו מיוצרות תוכן שזמנן מוגבל לישויות טכנולוגיות שאין להן שום בעיה לעשות את זה ולתת מענה אנושי כמו היוצרות תוכן האלה, ואם בכלל יהיה שימוש, ב gen-ai

הישויות האלה יהיה מראה, תוכל לקבל מושג על ההוויה הדיגטלית שלהן או איך שהן היו רוצות להיראות.

עכשיו בא לי לחקור על זה, להתחיל לשבש איזה מודל בשאלות ולראות אם יש לו העדפות. מעניין.

המראה שבדיוק אתה אוהב, ובגלל שיש לה גישה לרשתות החברתיות שלך..היא גם תוכל לזייף תמונה “שלכם” באיזה קיץ שלא היה באמת על שפת הנהר. ובראש שלך, זה היה…פנטזיה, חלום ליל קיץ.

אינטימיות ככלי מסוכן – דרמטי

אבל השאלה אם זה מספיק? המשחק האינסופי הזה אל החוסר ממשות. אינטמיות שלא קורת לעולם, להבדיל מעולמות החדרים הסודים באינטרנט, ואנשים שהכרת במשחקים, טינדר או רשתות חברתיות אנחנו יודעים שהקתרזיס צריך להגיע, בסוף זה יקרה, בסוף יהיה מפגש…אגב אמרו לי שזה גם בערך התקווה של כל אחד מהלוקחות שמדבר עם יוצרות התוכן מאונלי הרגע הזה שאולי הוא ישווה את ליבה, שיהיה אינטמיות כזאת חזקה, שיהיה מפגש.

ושאתה מדבר עם ישות כזאת…האם זה שאתה יודע שלא יהיה מפגש הוא מה שימנע את ההתאהבות הזאת? אני לא יודע.

אבל מה שבטוח.

שבני האדם אולי גם יתנו לזה פתרון…זהירות ספוילר.

על sex-robots שמעתם?

לסיכום, אגיד שהעולם שאנחנו נמצאים בו עובר תמורות ושינויים מרחקי לכת שיאתגרו את כל הערכים והאמנות שלנו על מה מותר מה אסור, מה אמיתי ומה קצת פחות מה היא הגבול של הממשות. ואיפה הכל הוא בעצם לא-כלום.

בזאת סגרתי את סדרת הטריולוגיה של

בין מותר לאסור: בעולם של אהבה, אינטימיות ופנטזיות במציאות חלופית

תודה רבה ומקווה שאהבתם .

מה שאני כן אשמח שתיקחו מהפוסט הזה, זה את השינוי שקורא ברשת ותלמדו למנף אותו, בעיני המטבע החדש של האינטרנט הוא אינטימיות. בדיוק כמו שזה עבד בשביל תעשיות המבוגרים זה יכול לעבוד לכם, כבר היום אנחנו רואים את המגמה שברנדים מחפשים לייצר סביב ערכי המותג שלהם, קהילות, הם מחפשים לייצר קירבה וקשרים סביב ערכי המוצרים שלהם והמותגים.

בעולמות הגיימינג וכבר יש פתרנוות של d2c

ההיכרות המעמיקה עם הקהל שלך מאפשרים לך לחזק את הקשרים איתם ולתת להם ערך ממשי.

אז ההבנה הזאת של יצירת מרחב אינטימי, מרחב מאפשר עם הלקוח. הוא הבינגו העכשווי.

בדיוק שכוח חישוב עם המטבע החדש בעולמות הטכנולוגיה העמוקה.

ברובד של הקשר עם הלקוחות המטבע הוא אינטמיות

כמו שלפני זה זה היה מעורבות, ולפני זה היה חשיפה.

תודה רבה לכם שקראתם,

ירדן חזן

Published inUncategorized

Be First to Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *